Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

måndag 1 april 2013

Påsken

Nu lider påsken mot sitt slut, men denna vecka blir en kort vecka. Jag ska bara jobba i två dagar och sen tar jag påsklov. Det blir lagom med två arbetsdagar efter en oerhört intensiv period på jobbet.

Det har varit underbart väder i påsk med strålande sol mot klarblå himmel. Barnen har åkt slalom varje dag och jag har promenerat med lilleman varje dag. Igår var jag så trött och passade på att vila i solstolen ett tag. Efter det var jag ännu tröttare och ville bara lägga mig. Typiskt då med sommartid och pigga barn. Konstigt nog är det ofta så, om jag vilar under dagen blir jag segare. Bättre att köra på och sen stupa i säng...

Ätit gott har vi gjort i påsk och faktiskt inte frossat. Jag blir ofta äcklad av att det ska proppas i så mycket godis, men jag tycker det har varit rimligt i år. Barnen har varit nöjda med lite godis varje dag och jag smög i mig lite också. Gottigt!

1 kommentar:

  1. Jag försöker hålla mig borta från godis större delen av året, det blir lätt annars att det slinker ner en chokladbit här och där när jag reser, vilket varken jag eller min kropp mår bra av. Men till jul och påsk får jag äta godis, så det hade jag sett fram emot. Men sen tyckte jag inte att godiset var gott, hmpf... Jag har tydligen vant mig av med smaken...

    SvaraRadera