Om mig

Mitt foto
Jag är en 37-årig kvinna, fru, mamma, väninna och syster. De fyra starkaste och självklaraste ljusglimterna i mitt liv är min man och mina tre barn. Jag försöker kombinera en karriär med ett aktivt hemmaliv vilket inte alltid är lätt. Bloggen ska hjälpa mig att se de dagliga ljusglimtar som annars vanligtvis passerar förbi i ett stressigt familjeliv. Min andepaus i tillvaron.

söndag 17 mars 2013

Veckans höjdare och funderingar

Så är veckan snart slut och den har varit händelserik. Jag har jobbat och tränat flitigt. På min lediga dag med lilleman blev det bakning av världens godaste morotskaka - balans i vardagen;)

Lördagen blev väl inte som vi tänkt oss precis. Min man satt mest hela dagen på jouren/sjukhuset för att sonens fot skulle undersökas om den var bruten eller inte. Det var den inte som tur var. Nåja, jag hann med simskola, våffellunch, handling och besök av barnens kusin från storstan, så det blev rätt ok.

Vi har njutit av lemon-pie glass i helgen, en riktig höjdare och som kompensation har jag promenerat och styrketränat idag. Återigen - balans (om än inte så effektivt för viktminskning;)

Jag är inte så aktiv på bloggen längre. Får inte till dagliga ljusglimtar längre. Har inte heller prioriterat att kommentera på bloggar trots att jag läser. Vi får se om jag fortsätter blogga eller nöjer mig att läsa. Det blir ändå mest veckovisa dagboksinlägg. Får fundera på det.

2 kommentarer:

  1. Mmm, lemon pie glass, det låter smaskigt!

    SvaraRadera
  2. Viktigt med balans i vardagen även om den inte alltid balanserar det "viktigaste" för det balanserar man upp vid annat tillfälle!

    Har också varit urusel på att både blogga och kommentera även om jag läser er andra!

    Anna

    SvaraRadera